Obserwatorzy

piątek, 24 kwietnia 2009

I śmiesznie i nostalgicznie i...

Dzisiejszy wpis zacznę od miłego obowiązku podziękowania za otrzymane wyróżnienia :)

Tym razem otrzymałam dwa jednakowe wyróżnienia serduszkowe od Alicji11 oraz od Frezji - dziękuję ślicznie za to wyróżnienie- niespodziankę

Znowu mam problem komu te śliczne serducha przekazać-

Wszyscy, do których zaglądam zasługują na to wyróżnienie, więc przekazuję je wszystkim moim blogowym przyjaciołom, bo naprawdę nie potrafię dokonać wyboru :)

Wracając do tytułu- śmiesznie...

Może nie dla wszystkich śmiesznie, ja jednak uśmiałam się zdrowo ;)

Wczoraj moja mama kupiła sobie w Lidlu ni mniej ni więcej tylko produkt o wdzięcznej nazwie- żenska spalna srajca :))))

Jest to chyba słoweński odpowiednik naszej koszuli nocnej-

Może i nie wypada, ale nic na to nie poradzę, że ujrzawszy ten napis o mało nie zadławiłam się pałaszowanymi chipsami :)

Nie mam 100% pewności czy SI to faktycznie słoweński, ale chyba raczej nie słowacki, bo w tym wypadku stawiam na skrót SK. W każdym razie co by nie było, to jest i śmiesznie i ... mimo wszystko sympatycznie :)

Horwacka spavaćica też jest słodka.

Nostalgicznie... no właśnie te pałaszowane chipsy tak mnie nastroiły jakoś.

Pamiętam pierwsze kupione chipsy.

Mama była w naszym Super Sam-ie (a było to już około 20 lat temu) i zobaczyła tam tajemnicze opakowania z jakimiś cieniuśkimi talarkami i równie tajemniczym napisem- Chipsy.
Wzięła toto do ręki zastanawiając się czy zaryzykować zakup gdy jakaś klientka z boku powiedziała, ze próbowała i że dobre :)
W ten oto sposób pojawiły się w naszym domu pierwsze chipsy produkcji holenderskiej.
Przepyszne!!!
Do dziś pamiętam ich smak, cieniusieńkie, prawie przezroczyste olbrzymie płatki. Pamiętam mniej więcej wygląd opakowania. Jakiś ludzik i przezroczyste okienko, przez które wyglądały chipsy przyprawiając o patrzącego o kapanie ślinki :)

Później pojawiły się chipsy belgijskie, różne smaki, też cieniutkie, delikatne, też pyszne, choć troszkę ustępowały tym holenderskim.

Holenderskie dość szybko zniknęły z naszych sklepów i już nigdy się nie pojawiły ich miejsce na dobre zajęły te belgijskie.

Później i one zniknęły i pojawiły się grube, przeraźliwie tłuste i ciężkostrawne chipsy z Niemiec, bleee, po pysznych poprzednikach pozostało tylko wspomnienie :(

Przeminęły czasy i tej serii, pojawiły się nasze rodzime przeróżne.

Dzisiaj jest tego mnóstwo... lepsze, gorsze... a ja wzdycham do tych pierwszych z Holandii, z Belgii...

Pamiętam też w tym okresie były w sklepach pyszne soki holenderskie zwały się - Christine.

Później rozpętała się jakaś nagonka, że niby niezdrowe. Ile w tym prawdy- nie znaju, ja je lubiłam i już i wspomnienie smaku telepie mi się po języku.

To wszystko było tak niedawno, dopiero co się pojawiło przecież... kurcze ładne dopiero co... z dwadzieścia lat już upłynęło.

W tym samym okresie pojawiła się biała czekolada, ale nigdy jej nie polubiłam jakoś.

Pamiętam też jak w Gdyni powstała pierwsza pizzeria :)

To jeszcze wcześniejsze czasy, ale też wydaje się jakby to było niedawno.

Dla mnie to już nie była nowość, bo pół roku wcześniej natknęłam się na coś tak tajemniczego jak pizza w Tarnowie, ależ to było pyszne, niech się dzisiejsze pizze schowają :)

Pizza zadomowiła się na dobre.

Czemu jednak poznikały z naszych domów swojskie i dobrze znane widoki, np. mleko nastawione na zsiadłe???

Konia z rzędem temu, kto z dzisiejszego mleka uzyska nadające się do picia zsiadłe mleko.

Bez sztuczek w stylu dodania do mleka kefiru itp.

Nawet jeśli uda się coś na kształt kwaśnego mleka uzyskać, to będzie to piekielnie gorzkie i w sumie nie wiadomo co...

Tęsknię za własnym twarożkiem, za serwatką. Kupne zsiadłe mleko mądrze podpisane jako acidofilne, ech... gdyby to krowa zobaczyła i powąchała, to za skarby by się nie przyznała, że ma z tym wytworem cokolwiek wspólnego.

Tęsknię za normalnymi wędlinami, za pieczywem bez polepszaczy i za niezdrowymi holenderskimi chipsami :)

Nie wiem co mnie tak zniosło, zapewniem, że głodna nie jestem :)

aaaaa jeszcze tęsknie do czasów gdy na pomidora się czekało i nowalijki, to były nowalijki :)

------

Bluzeczka jeszcze nie jest gotowa, zostały rękawy.

Tymczasem mam takie drobiażdżki, choć wątpię czy tak daleko ktoś zdoła dotrzeć ;) -

frywolitka

frywolitka

frywolitkowy krzyżyk

krzyż frywolitkowy

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz